CERTAINTY  IN  PRESENT

 

ŞİMDİYE AİT BİR DURUMDAN EMİN OLMA / TAHMİN  OLUMLU

 

Bir durum ile ilgili tahminlerimizi aşağıdaki cümle yapılarından birisi ile anlatabiliriz.

 

1- Ali:  Where is Batuhan?                            Batuhan Nerede?

 

Veli:    He is at school.                                   O, okulda.                   (%100)

:           He must be at school.                        O, okulda olmalı.        (%99)

:           He can be at school.                           O, okulda olabilir.      (%50)

:           He could be at school.                       O, okulda olabilir.      (%50)

:           He may be at school.                         O, okulda olabilir.      (%25)

:           He might be at school.                      O, okulda olabilir.      (%25)

 

 

2- Ali:  What is Batuhan doing now?                       Batuhan şimdi ne yapıyor?

 

Veli:    He is listening to the music now.      O, şimdi müzik dinliyor. (%100)

:           He must be listening now.                O, şimdi müzik dinliyor. olmalı.       (%99)

:           He can be listening now.                  O, şimdi müzik dinliyor olabilir.       (%50)

:           He could be listening now.               O, şimdi müzik dinliyor olabilir.       (%50)

:           He may be listening now.                 O, şimdi müzik dinliyor.  olabilir      (%25)

:           He might be listening now.              O, şimdi müzik dinliyor  olabilir.      (%25)

 

 

CERTAINTY  IN  PRESENT

 

ŞİMDİYE AİT BİR DURUMDAN EMİN OLMA / TAHMİN OLUMSUZ

 

Bir durum ile ilgili tahminlerimizi aşağıdaki cümle yapılarından birisi ile anlatabiliriz.

 

Ali:       Where is Batuhan?                            Batuhan Nerede?

 

Veli:    He is not at school.                            O, okulda değil.          (%100)

:           He can not be at school.                    O, okulda olamaz.      (%99)

:           He could not be at school.                O, okulda olamaz.      (%99)

:           He must not be at school.                 O, okulda olamaz.      (%95)

:           He may not be at school.                  O, okulda olmayabilir. (%25)

:           He might not be at school.                O, okulda olmayabilir. (%25)

 

CERTAINTY  IN  PAST

 

GEÇMİŞE AİT BİR DURUMDAN EMİN OLMA / TAHMİN OLUMLU

 

Bir durum ile ilgili tahminlerimizi aşağıdaki cümle yapılarından birisi ile anlatabiliriz.

 

Ali:       Where was Batuhan yesterday?                    Batuhan, dün neredeydi?

 

Veli:    He was at the home.                          O, evdeydi.                 (%100)

:           He must have been at school.           O, büyük olasılıkla evdeydi (%99) başka olamaz

:           He can have been at school.             O, bir ihtimal evdeydi.           (%50)

:           He could have been at school.          O, bir ihtimal evdeydi.           (%50)

:           He may have been at school.            O, bir ihtimal evdeydi.           (%25)

:           He might have been at school.         O, bir ihtimal evdeydi.           (%25)

 

 

CERTAINTY  IN  PAST

 

GEÇMİŞE AİT BİR DURUMDAN EMİN OLMA / TAHMİN OLUMSUZ

 

Bir durum ile ilgili tahminlerimizi aşağıdaki cümle yapılarından birisi ile anlatabiliriz.

 

Ali:       Where was Batuhan yesterday?                   Batuhan dün neredeydi?

 

Veli:    He was not at school.                                     O, okulda değildi.       (%100)

:           He can not have been at school.                  O, okulda değildi        (%99) emin

:           He could not have been at school.               O, okulda değildi        (%99) emin

:           He must not have been at school.                O, okulda değildi        (%95) emin

:           He may not have been at school.                 O, belki okulda değildi.         (%25)

:           He might not have been at school.              O, belki okulda değildi.         (%25)